https://hook.eu1.make.com/ehvez4endy2xhux9bqychdv1tsecaw7p

Projektowanie komunikacji dla klienta

Czy zdarzyło ci się pisać lub zlecać jakiś tekst dla klienta? Zastanawiałaś/eś się, co tam napisać, żeby klient przeczytał, zrozumiał i wykonał działanie na którym Ci zależy? Jeśli tak, to ten warsztat jest dla ciebie.

Opis

Nauczysz się na nim projektowania głównych założeń do komunikatu:

  • określania głównego komunikatu odpowiadający na potrzeby/bolączki klienta,
  • minimalizowania szumu informacyjnego: priorytetyzacja treści, minimalizowanie liczby informacji,
  • zwiększania zaangażowania dzięki określania tonalności emocjonalnej,

Pomoże Ci tworzyć skuteczniejsze komunikaty, dowiesz się, co robić żeby zaangażować klienta, zwiększyć czytelność i perswazyjność. 

Dwie główne umiejętności, których będziesz się uczyć:

  • formułowanie wytycznych do komunikacji w sposób uporządkowany i priorytetyzujący komunikaty – poznasz Brief Komunikacyjny, który przyda ci się do pracy własnej, ale też do współpracy z CX writerami, agencjami zewnętrznymi
  • zasady skutecznej komunikacji: zrozumiałej i angażującej odbiorcę, opartej zarówno na racjonalnym przekazie, jak i na emocjach.

Warsztat z praktycznymi ćwiczeniami. Nie da się zasnąć!

Dla kogo?

Dla każdego, kto potrzebuje uniwersalnych narzędzi planowania skutecznej i spójnej komunikacji w różnych momentach ścieżki Klienta. 

Przyda się wszędzie tam, gdzie efektem pracy jest komunikacja z klientem (czy to list, czy oferta, ulotka, baner, komunikacja na stronie internetowej, komunikacja dla pracowników). 

Ważne: nie jest to szkolenie z pisania tekstów, ale z wcześniejszego etapu – przygotowania głównych założeń, jakie mają się w tekście znaleźć.

Umiejętności z warsztatów przydadzą się w:

  • komunikacji i marketingu,
  • komunikacji produktu dla osób współpracujących  agencjami zewnętrznymi, które tworzą treści,
  • rozwoju, optymalizacji procesów, produktów, usług, 
  • polepszania komunikacji w całej ścieżce klienta z zamawianiem i korzystaniem z usługi – polepszanie doświadczenia za pomocą efektywnej komunikacji,
  • polepszania procesów dla klientów wewnętrznych (działy HR, księgowość, a nawet kontroling)

Czego się nauczysz?

Poznasz praktycznie narzędzia i zasady:

  • Brief komunikacyjny – nauczysz się pisać zwięzłe wytyczne do projektowania komunikacji – podstawa napisania komunikatu. 
  • Określenie consumer insight czyli kluczowego napięcia lub potrzeby klienta, na których chcemy budować komunikację. 
  • Określenie Propozycji wartości do komunikacji – czyli głównej korzyści dla klienta, jaką chcemy przekazać.
  • Określenie Tone of voice – czyli emocjonalnej warstwy budującej zaangażowanie.
  • Zasady budowania skutecznych komunikatów – przydatne w dyskusjach o efektywnej komunikacji.
  • Różne rodzaje celów komunikacyjnych ze względu na etap ścieżki klienta i związane z nimi praktyki dobrej komunikacji.
  • Praktyki budowania zaangażowania klienta poprzez komunikację opartą na emocjach (Start with Why, Simone Sinek)

expand_more

Plan zajęć

Zasady strategiczne budowania skutecznej komunikacji:

  • cele komunikacyjne i customer journey,
  • koncepcja “Start with why” (Simon Sinek),
  • zasady skutecznej komunikacji,
  • consumer insight, napięcie klienta, propozycja wartości,
  • filary emocjonalne doświadczenia (tone of voice komunikacji).

Narzędzia porządkowania wytycznych do komunikacji:

  • narzędzie Brief komunikacyjny,
  • narzędzie: Ramy Narracyjne.

Plan strategiczny komunikacji:

  • strategia komunikacji budująca doświadczenie w ścieżce klienta, 
  • plan komunikacji: miejsca w ścieżce, 
  • zarządzanie doświadczeniem klienta przez komunikację (efekty wow).

Autor

Autorzy

Magda Dobrowolska-Sagan
Magda Dobrowolska-Sagan
expand_more

Projektantka strategii, doświadczeń klienta, komunikacji oraz ekspertka transformacji kliento-centrycznych. Head of Design @Play, odpowiedzialna za transformację cyfrową i e-commerce. Wcześniej  jako Service Design Lead w Santander Bank odpowiedzialna za transformację klientocentryczną. Wprowadzała service design jako kluczową metodykę w banku. Projektowała usługi w obszarach: oszczędzanie, bankowość zdalna, private banking. W ramach Ford Customer Experience Movement, globalnego programu CX pracowała z czterema delearstwami nad poprawę doświadczenia klienta i pracownika w salonach Ford Store.

Ewangelistka pracy z customer journey design,  skutecznie wdraża je w krwioobieg organizacji. Uważa, że dobry design to design wdrożony, budujący biznes i  upraszczający życie człowiekowi. 

W przeszłości właścicielka firmy projektowo-konsultingowej Anloko, dyrektorka Działu

Strategii i Badań Publicis.

Najczęściej zadawane pytania

Czy po ukończonym kursie otrzymam dostanę certyfikat?
Tak, otrzymasz od nas certyfikat ukończenia kursu w formie linku do umieszczenia na LinkedIn lub PDF do wydrukowania.

Czy otrzymam fakturę?
Tak :)

Czy mogę zrezygnować z zakupionego kursu?
Tak, masz prawo odstąpić od zakupu kursu. Jeśli zrobisz to na 14 dni przed jego rozpoczęciem, otrzymasz 100% zwrotu, na 7 dni przed 50%. Możesz również przenieść swój zakup na następny najbliższy termin kursu.

Jakie są wymagania techniczne?
Musisz posiadać stabilne łącze oraz pobrane aplikacje Figma, Miro, Notion oraz Zoom. Wszystkiego dowiesz się na pierwszych zajęciach ;-)

Czy mogę rozłożyć zakup kursu na raty?
Tak, możesz rozłożyć zakup do 10 rat 0%. Skontaktuj się z nami po szczegóły!

Opinie uczestników

Brałeś_aś udział w kursie? Daj nam znać i podziel się opinią na 💬 kontakt@learndesign.pl
Promocja trwa jeszcze:
0
 d
0
h
0
m
0
s

Projektowanie komunikacji dla klienta

today
today
Data zostanie ogłoszona wkrótce
Zamawiam dla swojej firmy
Dziękujemy! Twój adres email został dodany do listy rezerwowej.
Oops! Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wszystkie pola są poprawnie wypełnione.
  • savings
    Rabaty dla grup i osób prywatnych: 693 160 410
  • payments
    10 rat 0%
  • download
    Pliki do pobrania
  • watch_later
    Czas trwania: 
  • bar_chart
    Poziom: 
    Początkujący
  • download
    Pliki do pobrania
  • mode
    Zadania
  • verified_user
    Certyfikat ukończenia
  • description