https://hook.eu1.make.com/ehvez4endy2xhux9bqychdv1tsecaw7p

Badania użyteczności

Sprawdź jak moderować sesje badawcze, dobrać próbę do testów użyteczności oraz interpretować wyniki badania, łączyć ze sobą różne źródła danych i rozsądnie przekładać je na rekomendacje projektowe.

Opis

Zaprojektowanie poprawnego testu użyteczności i jego realizacja wymaga wielu umiejętności badawczych – począwszy od odpowiedniego zdefiniowania problemów, dobór technik i próby, moderowania sesji badawczych, aż po analizę i interpretację wyników.

Na warsztacie przeprowadzimy Was przez cały proces testowania użyteczności i pokażemy, jak uniknąć pułapek, które czekają na Was na poszczególnych etapach. Dzięki przeplatającym się częściom teoretycznym i praktycznym, po warsztacie wyjdziecie z dużą dawką wiedzy i konkretnymi umiejętnościami.

Dla kogo?

  • Dla osób zaczynających pracę z UX – początkujących projektantów i badaczy.
  • Dla osób rozwijających własne produkty cyfrowe (serwisy www, aplikacje mobilne), którzy chcą dowiedzieć się, jak samodzielnie testować rozwiązania z użytkownikami.
  • Dla osób, które mają za sobą już pierwsze doświadczenia w badaniach użyteczności, ale chciałyby doszlifować swoje umiejętności.

Czego się nauczysz?

  • Dowiesz się, jak dobrać próbę do testów użyteczności i kiedy 5 użytkowników Ci wystarczy, a kiedy 5 to będzie za mało,
  • Napiszesz scenariusz badania, który będzie odpowiadał na konkretne pytania badawcze,
  • Nauczysz się, jak moderować sesje badawcze – jak rozmawiać z uczestnikami i prowadzić sesje w taki sposób, aby otrzymać wiarygodne wyniki; dowiesz się, czy protokół głośnego myślenia jest zawsze dobrym rozwiązaniem,
  • Dowiesz się, jak łączyć ze sobą różne źródła danych – płynące z obserwacji zachowań użytkowników oraz ich opinii i odczuć na temat testowanego produktu; dowiesz się, kiedy stosować metryki użyteczności (obiektywne i subiektywne),
  • Nauczysz się interpretować wyniki badania i rozsądnie przekładać je na rekomendacje projektowe.

expand_more

Plan zajęć

9:00 Wprowadzenie
  • Testy sumatywne a formatywne – czyli jak cel badania (np. identyfikacja błędów użyteczności vs. porównanie dwóch designów) przekłada się na cały schemat badania
  • Dlaczego dużo rzadziej wykonuje się testy sumatywne?
  • Przegląd technik badawczych służących do testowania użyteczności (zadaniowe testy użyteczności a inne techniki – np. testy zdalne niemoderowane, eyetracking, analiza ekspercka, RITE)
  • Kiedy NIE robić testów z użytkownikami?
9:00 Planowanie badania formatywnego
  • Angażowanie interesariuszy w proces badawczy – plusy i minusy
  • Stawianie pytań badawczych
  • Dobór próby do badań (wielkość próby, kryteria rekrutacyjne)
  • Jak i gdzie znaleźć użytkowników do badań?
  • Opracowanie planu badania użyteczności (warsztat – praca w grupach)
13:00 Przerwa
13:30-16:30 Scenariusz badania i przygotowanie testów użyteczności
  • Struktura sesji z użytkownikami
  • Tworzenie zadań do klasycznych testów z użytkownikami (najczęstsze błędy, wskazówki, przykłady z prawdziwych badań prowadzonych przeze mnie)
  • Jak wyciągnąć więcej z testów z użytkownikami? (wywiad wstępny, kwestionariusze, obiektywne miary użyteczności)
  • Przygotowanie materiałów do badania
  • Testy z użytkownikami w czasach pandemii – co się zmieniło?
  • Opracowanie scenariusza badania (warsztat – praca w grupach)

Dzień drugi

9:00 Prowadzenie testów użyteczności
  • Jak moderować sesje i nawiązać dobrą relację z uczestnikiem badania?
  • Wskazówki dla prowadzenia sesji badawczych (m.in.: adresowanie błędów poznawczych, sytuacje problematyczne i jak sobie z nimi radzić)
  • Rola uczestnika badania
  • Rola obserwatora badań
  • Moderowanie testów z użytkownikami (warsztat – praca w grupach)
13:00 Przerwa

Sesja pytań i odpowiedzi
WCAG, praca z tym standardem i audytowanie

Analiza
  • Metody analizy wyników, wskazówki pozwalające na uniknięcie błędów w analizie
  • Analiza wyników z przeprowadzonych testów (warsztat – praca w grupach)
Dzielenie się wynikami badań
  • Jak pisać raporty z testów użyteczności?
  • Przegląd innych sposobów na dzielenie się wynikami
16:00 Zakończenie
  • Q&A przy kawie
  • Rozdanie dyplomów uczestnictwa

Autor

Autorzy

Izabela Undrul
Izabela Undrul
expand_more

Badaczka, trenerka oraz moderatorka warsztatów. Wspiera tworzenie strategii rozwoju produktu poprzez łączenie potrzeb użytkowników z potrzebami biznesowymi.Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu procesów badawczych i koncepcyjnychna każdym etapie rozwoju produktów w wielu branżach.

Prowadziła różnorodne projekty badawcze w agencji Symetria UX, gdzie pracowaładla takich klientów jak m.in. Facebook, Mastercard, Polski Standard Płatności, ING Bank Śląski, Santander czy Google.Obecnie Lead UX Researcher w OLX, gdzie wspiera zespoły produktoweoraz biznesowe w zrozumieniu użytkowników odwiedzających kategorię Praca. Odpowiada również za szkolenie innych badaczy oraz tworzenie standardów badawczych w firmie.Na swoim koncie ma setki przeprowadzonych sesji badawczych, w tym badań eye-trackingowych, testów użyteczności czy indywidualnych wywiadówpogłębionych.

Najczęściej zadawane pytania

Czy po ukończonym kursie otrzymam dostanę certyfikat?
Tak, otrzymasz od nas certyfikat ukończenia kursu w formie linku do umieszczenia na LinkedIn lub PDF do wydrukowania.

Czy otrzymam fakturę?
Tak :)

Czy mogę zrezygnować z zakupionego kursu?
Tak, masz prawo odstąpić od zakupu kursu. Jeśli zrobisz to na 14 dni przed jego rozpoczęciem, otrzymasz 100% zwrotu, na 7 dni przed 50%. Możesz również przenieść swój zakup na następny najbliższy termin kursu.

Jakie są wymagania techniczne?
Musisz posiadać stabilne łącze oraz pobrane aplikacje Figma, Miro, Notion oraz Zoom. Wszystkiego dowiesz się na pierwszych zajęciach ;-)

Czy mogę rozłożyć zakup kursu na raty?
Tak, możesz rozłożyć zakup do 10 rat 0%. Skontaktuj się z nami po szczegóły!

Opinie uczestników

Brałeś_aś udział w kursie? Daj nam znać i podziel się opinią!
Promocja trwa jeszcze:
0
 d
0
h
0
m
0
s

Badania użyteczności

today
today
Data zostanie ogłoszona wkrótce
Zamawiam dla swojej firmy
Dziękujemy! Twój adres email został dodany do listy rezerwowej.
Oops! Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wszystkie pola są poprawnie wypełnione.
  • savings
    Rabaty dla grup i osób prywatnych: 693 160 410
  • payments
    10 rat 0%
  • download
    Pliki do pobrania
  • watch_later
    Czas trwania: 
    2 dni
  • bar_chart
    Poziom: 
    Średnio zaawansowany
  • download
    Pliki do pobrania
  • mode
    Zadania
  • verified_user
    Certyfikat ukończenia
  • description