Naucz się jak zamieniać zwykłe teksty w konwersację między produktem a ludźmi. Twoje słowa stają się budulcem doświadczenia, częścią usługi. Wojtek Aleksander pokaże Ci jak to robić efektywnie. A więc, pisz, pisz, edytuj i poprawiaj. Wszystko pod czujnym okiem doświadczonego mentora.
Ten program to opowieść, która stopniowo będzie zwiększać Twoją UX writingową siłę. Każdy moduł to też lista zadań. Co tydzień będziesz mieć duuużo pracy. 😎
• Uporządkowanie terminologii związanej
z projektowaniem treści.
• Zastosowania języka w produktach
i narzędzia potrzebne różnym dyscyplinom pisarskim.
• Różnice między UX writingiem oraz innymi specjalnościami pisarskimi.
• Jak wykorzystywać kompetencje pisarskie do szybszego startu w nowej profesji.
Podstawowe prawidła rzemiosła, przydatne
i często wykorzystywane techniki oraz narzędzia.
• Szczegółowe omówienie wszystkich kroków procesu – od zlecenia do śledzenia efektów wdrożenia.
• Oczekiwania różnych zespołów w stosunku do UX writingu.
• Współpraca z różnymi specjalnościami produktowymi.
• Narzędzia do projektowania jako główny obszar pisarski.
• Wprowadzenie do Figmy dla osób projektujących treści.
• Praca z projektami, przydatne wtyczki.
Jak wykorzystywać wiedzę o ludziach
i połączyć ją z dobrymi praktykami projektanckimi.
• Czym jest głos, a czym ton.
• Pisanie różnymi głosami.
• Dopasowywanie tonu pisania do emocji osób używających aplikacji.
• Melodia języka w UI.
• Społeczny model niepełnosprawności.
• Kto i jak doświadcza barier podczas używania produktów.
• Jak wytyczne WCAG pomagają tworzyć dostępne treści.
• Niewidzialne treści.
• Język jako przestrzeń dla wszystkich.
• Różne wymiary operowania językiem bez wykluczeń.
• Techniki inkluzywnego pisania po polsku.
• Jak tworzyć komunikaty o błędach.
• Treści zastępcze.
• Opisywanie formularzy (etykiety, podpowiedzi, walidacja, sekcje).
• Przyciski i linki.
• Powiadomienia i SMS-y.
• Maile transakcyjne.
• Strony zakończenia procesów.
• Treści mniej typowe (ładowanie, upload).
• Nawigacja.
• Ekran jako story.
• Spójna terminologia w ścieżce klienckiej.
Jak wykorzystywać wiedzę o ludziach
i połączyć ją z dobrymi praktykami projektanckimi.
Techniki i narzędzia pozwalające sprawdzić, czy treści nadają się do testowania lub opublikowania w aplikacji.
Kurs w całości zaprojektował i poprowadzi dla Ciebie Wojtek Aleksander, autor 📖 książki UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych.
W swojej karierze przeszedł przez niejeden wymiar projektowania treści. Doświadczenie zbierał w wielu branżach i w szeroko pojętym obszarze projektowania produktów i usług cyfrowych. Pracę z produktami i UX writing poznał od podszewki, dzięki pracy na różnych szczeblach jako writer, projektant, team leader oraz individual contributor. Język to jego ulubione i najmocniejsze narzędzie dizajnerskie. Niezależnie, czy pracuje dla dużych przedsiębiorstw, startupów, czy dla świata enterprise zawsze w centrum uwagi stawia człowieka i ludzkie emocje.
W ciągu ostatnich kilku ostatnich lat jego szkolenia ukończyło przeszło prawie 500 osób.
Nie ma limitu czasowego na obejrzenie wideo. Warto jednak pracować w równym rytmie, by móc aktywnie uczestniczyć w spotkaniach na żywo. Każde spotkanie poświęcone jest zagadnieniom omawianym na wideo udostępnionym 7 dni wcześniej.
Po przeczytaniu wszystkich ćwiczeń, w trakcie spotkania na żywo Wojtek zaprezentuje najciekawsze rozwiązania, omówi niuanse, zneutralizuje pułapki i wskaże rozwiązania na przyszłość.
Prace domowe nie muszą być wykonywane na konkretny termin. Systematyka jednak Ci pomoże, bo zadania są omawiane tylko w trakcie sesji na żywo. Te spotkania są również nagrywane.
➡️ Praktykujesz i zyskujesz wprawę
➡️ Masz okazję do pracy w parze z inną osobą. Ten kurs daje Ci niepowtarzalną okazję spróbować tworzenia treści w modelu „pair writing”. Do tego służą właśnie zadania pisarskie
➡️ Zadania są omawiane w trakcie sesji na żywo
➡️ Tylko osoby, które wykonają wszystkie ćwiczenia, otrzymają certyfikat
➡️ Jeśli chcesz, możesz skomponować sobie tzw. use case na podstawie wszystkich wykonanych wcześniej. Wojtek przygotował do tego nawet specjalny szablon. Dzięki regularnej pracy i udziałowi w sesjach feedbackowych, możesz mieć poukładany materiał do portfolio.
Świadectwo ukończenia dostaną wszystkie osoby, które dostarczą zadania domowe w wyznaczonym terminie. Certyfikat poświadcza aktywne uczestnictwo w szkoleniu.Certyfikaty wysyłamy w formie linku do umieszczenia na LinkedIn oraz jako PDF. Możesz użyć tego pliku do druku.
• Osoby początkujące w UX lub w UX writingu
• Osoby pracujące w innych dziedzinach pisarskich, jak copywriting, technical writing, content marketing
• Osoby przebranżawiające się z innych dziedzin
• Osoby projektujące UX oraz UI
• Osoby z product managementu (także pełniące funkcje product ownerskie)
• Osoby kodujące front-end
Od pierwszej edycji szkolenia w 2019 roku pytamy o rzeczy, które osoby uczestniczące wykorzystują w swojej pracy. Do najczęściej wymienianych należą:
🧰 Pisanie komunikatów o błędach.
🧰 Tworzenie etykiet przycisków.
🧰 Złote zasady pisania dla interfejsów.
🧰 Posługiwanie się prostym językiem online.
🧰 Warsztaty konwersacyjnego projektowania.
🧰 Pisanie różnymi głosami i tonami.
🧰 Wiedza na temat tego, jak UX writing wpisuje się w rytm pracy nad aplikacjami i produktami.
🧰 Rozbrajanie niekompletnych briefów.
🧰 Współpraca z multidyscyplinarnymi zespołami.
Poniżej zawarliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli chcesz z nami porozmawiać dzwoń i pisz śmiało.