https://hook.eu1.make.com/ehvez4endy2xhux9bqychdv1tsecaw7p

Prosty język w praktyce

Dowiedz się, czym jest prosty język i do czego przyda Ci się w pracy projektowej. Naucz się pisać komunikaty, treści na stronę, newslettery i mejle zgodne z zasadami prostego języka.

Opis

Umiesz pisać i mówić, a mimo to czasem masz wrażenie, że osoby, do których się zwracasz, nie rozumieją Cię. Gdy wysyłasz mejla, rzadko kto odpowiada na to, o co w nim prosisz. Niewiele osób zwraca uwagę na terminy, które podajesz (mimo dopisków: “nieprzekraczalne”). I na dodatek, trafia do Ciebie wiele pytań, choć przecież o wszystkim piszesz. Jeszcze trudniej jest, gdy specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie, a na co dzień współpracujesz z osobami, którym obce są pojęcia z Twojego branżowego słownika. Bez względu na to, czy pracujesz w dziale IT, prawnym, compliance, marketingu, HR, czy zajmujesz się obsługą klientów lub reklamacji - skuteczne przekazanie innym zarówno prostych informacji, jak i złożonych idei może stanowić wyzwanie.

Prosty język (standard plain language) jest receptą na te bolączki - dzięki niemu będziesz pisać teksty, które odbiorca rozumie po pierwszym czytaniu, a po przeczytaniu - wie, co i jak ma zrobić.

Podczas szkolenia omówimy zasady prostego języka w teorii i na przykładach. Przećwiczymy także ich wykorzystanie w komunikacji biznesowej i prywatnej

Dla kogo?

  • dla osób, które chcą rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne, pisać krócej, docierać z informacją skuteczniej, a przy tym budować pozytywny wizerunek,
  • dla osób, które nie znają jeszcze zasad prostego języka.

Czego się nauczysz?

  • dowiesz się, czym jest prosty język, i jak może Ci pomóc w codziennej komunikacji zawodowej i prywatnej,
  • poznasz zasady prostego języka i dowiesz się, jak pisać i mówić zgodnie z tymi zasadami,
  • poznasz różne typy błędów językowych i dowiesz się, jak ich unikać, aby komunikować się skutecznie,
  • nauczysz się budować relację z odbiorcami za pomocą słów,
  • dowiesz się, jak utrzymywać uwagę odbiorców,
  • dowiesz się, jak odchudzać swoje teksty,
  • nauczysz się skracać zdania i stawiać kropkę we właściwym miejscu.
expand_more

Plan zajęć

8:30 Kawa i small talk, czyli blubry

9:00 Zacznij od najważniejszego
  • Opowiadam krótko o prostym języku.
  • Ćwiczymy pisanie tekstu, który odbiorca zrozumie po pierwszym czytaniu:
  • cel tekstu i główna myśl,
  • struktura tekstu i śródtytuły.
Pisz do odbiorcy, mów o sobie
  • Uczymy się rozpoznawać największych wrogów prostego pisania i ćwiczymy, jak sobie z nimi radzić:imiesłowy,
  • strona bierna,
  • rzeczowniki odczasownikowe,
  • formy bezosobowe.
13:00 Przerwa

14:00 Pisz tak, jak mówisz
  • Uczymy się rozpoznawać nawyki, które przeszkadzają w prostym pisaniu, i ćwiczymy, jak się ich pozbyć:
  • trudne słowa,
  • zwroty urzędowe,
  • puste zwroty.

16:00 Pisz krótkie zdania
  • Uczymy się pisać krótkie zdania.
  • Ćwiczymy logiczny porządek zdania.

17:00 Zakończenie
  • Po ciężkim dniu pracy wracamy do small talku, czyli blubrów.

Autor

Autorzy

Kamila Dec
Kamila Dec
expand_more

Jako analityk biznesowy, kierownik projektów i IT business partner wspieram firmy w dostarczaniu wartościowego oprogramowania. Jako pasjonatka komunikacji pomagam użytkownikom w pełni z tej wartości korzystać.

Łączę doświadczenia zawodowe w dwóch pozornie odległych obszarach: IT oraz komunikacji. W tym pierwszym obszarze w kilku firmach realizowałam projekty w roli analityka biznesowego i kierownika projektów. Odpowiadałam także za PMO programu strategicznego i kierowałam działem testowania oprogramowania. Prowadziłam również szkolenia przygotowujące uczestników do uzyskania certyfikatów ISTQB na poziomie podstawowym oraz zaawansowanym.

Doświadczenie komunikacyjne zdobywałam natomiast w banku jako menadżer zespołu odpowiedzialnego za edukację pracowników i klientów z zakresu bankowości internetowej i mobilnej. Byłam UX writerką, trenerką i konsultantką prostego języka. Odpowiadałam także za serwis bzwbk.pl (obecnie santander.pl) i cyfrowe kanały kontaktu z klientami.

Najczęściej zadawane pytania

Czy po ukończonym kursie otrzymam dostanę certyfikat?
Tak, otrzymasz od nas certyfikat ukończenia kursu w formie linku do umieszczenia na LinkedIn lub PDF do wydrukowania.

Czy otrzymam fakturę?
Tak :)

Czy mogę zrezygnować z zakupionego kursu?
Tak, masz prawo odstąpić od zakupu kursu. Jeśli zrobisz to na 14 dni przed jego rozpoczęciem, otrzymasz 100% zwrotu, na 7 dni przed 50%. Możesz również przenieść swój zakup na następny najbliższy termin kursu.

Jakie są wymagania techniczne?
Musisz posiadać stabilne łącze oraz pobrane aplikacje Figma, Miro, Notion oraz Zoom. Wszystkiego dowiesz się na pierwszych zajęciach ;-)

Czy mogę rozłożyć zakup kursu na raty?
Tak, możesz rozłożyć zakup do 10 rat 0%. Skontaktuj się z nami po szczegóły!

Opinie uczestników

Brałeś_aś udział w kursie? Daj nam znać i podziel się opinią na 💬 kontakt@learndesign.pl
Promocja trwa jeszcze:
0
 d
0
h
0
m
0
s

Prosty język w praktyce

today
today
Data zostanie ogłoszona wkrótce
Zamawiam dla swojej firmy
Dziękujemy! Twój adres email został dodany do listy rezerwowej.
Oops! Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wszystkie pola są poprawnie wypełnione.
  • savings
    Rabaty dla grup i osób prywatnych: 693 160 410
  • payments
    10 rat 0%
  • download
    Pliki do pobrania
  • watch_later
    Czas trwania: 
    1 dzień
  • bar_chart
    Poziom: 
    Początkujący
  • download
    Pliki do pobrania
  • mode
    Zadania
  • verified_user
    Certyfikat ukończenia
  • description