Dowiedz się, czym jest prosty język i do czego przyda Ci się w pracy projektowej. Naucz się pisać komunikaty, treści na stronę, newslettery i mejle zgodne z zasadami prostego języka.
Umiesz pisać i mówić, a mimo to czasem masz wrażenie, że osoby, do których się zwracasz, nie rozumieją Cię. Gdy wysyłasz mejla, rzadko kto odpowiada na to, o co w nim prosisz. Niewiele osób zwraca uwagę na terminy, które podajesz (mimo dopisków: “nieprzekraczalne”). I na dodatek, trafia do Ciebie wiele pytań, choć przecież o wszystkim piszesz. Jeszcze trudniej jest, gdy specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie, a na co dzień współpracujesz z osobami, którym obce są pojęcia z Twojego branżowego słownika. Bez względu na to, czy pracujesz w dziale IT, prawnym, compliance, marketingu, HR, czy zajmujesz się obsługą klientów lub reklamacji - skuteczne przekazanie innym zarówno prostych informacji, jak i złożonych idei może stanowić wyzwanie.
Prosty język (standard plain language) jest receptą na te bolączki - dzięki niemu będziesz pisać teksty, które odbiorca rozumie po pierwszym czytaniu, a po przeczytaniu - wie, co i jak ma zrobić.
Podczas szkolenia omówimy zasady prostego języka w teorii i na przykładach. Przećwiczymy także ich wykorzystanie w komunikacji biznesowej i prywatnej
Jako analityk biznesowy, kierownik projektów i IT business partner wspieram firmy w dostarczaniu wartościowego oprogramowania. Jako pasjonatka komunikacji pomagam użytkownikom w pełni z tej wartości korzystać.
Łączę doświadczenia zawodowe w dwóch pozornie odległych obszarach: IT oraz komunikacji. W tym pierwszym obszarze w kilku firmach realizowałam projekty w roli analityka biznesowego i kierownika projektów. Odpowiadałam także za PMO programu strategicznego i kierowałam działem testowania oprogramowania. Prowadziłam również szkolenia przygotowujące uczestników do uzyskania certyfikatów ISTQB na poziomie podstawowym oraz zaawansowanym.
Doświadczenie komunikacyjne zdobywałam natomiast w banku jako menadżer zespołu odpowiedzialnego za edukację pracowników i klientów z zakresu bankowości internetowej i mobilnej. Byłam UX writerką, trenerką i konsultantką prostego języka. Odpowiadałam także za serwis bzwbk.pl (obecnie santander.pl) i cyfrowe kanały kontaktu z klientami.